Opleiding tot leraar voortgezet onderwijs van de tweede graad in Nederlands
Opleiding tot leraar voortgezet onderwijs van de tweede graad in Nederlands bij Hogeschool Rotterdam
Nederlands is een heel bijzondere taal. Kijk maar, je leeft, je denkt en je leert in het Nederlands. Daarom ben je als docent Nederlands belangrijk voor kinderen, leerlingen en jongeren.
Omdat het onze 'moerstaal' is, worden er extra hoge eisen gesteld aan docenten Nederlands. Je maakt kennis met literatuur en jeugdliteratuur door de eeuwen heen. Je leest literaire werken en samen met anderen verdiep je je erin. Bij taalkundevakken leer je hoe ons taalsysteem in elkaar zit. Waarom jongeren vaak net even anders spreken dan hun ouders. En of 'hun hebben' fout is of is toegestaan. Welke moeilijkheden onze taal kan opleveren voor een leerling die Nederlands als tweede taal leert. Het onderzoeken van zulke vragen geeft je een nieuwe en andere kijk op taalonderwijs. Vanzelfsprekend is er ook aandacht voor je eigen vaardigheid in schrijven, lezen, luisteren en spreken. Je zult merken dat je enorm vooruitgaat en snel met gemak teksten schrijft en analyseert. Maar het belangrijkste is misschien wel hoe je leerlingen motiveert voor de Nederlandse taal. En hoe je ze daarin nog vaardiger maakt, zodat ze klaar zijn voor vervolgstudie en beroep. Je leert op een aantrekkelijke manier lesgeven in de Nederlandse taal, zodat iedereen – ongeacht achtergrond en talent – taalvaardiger wordt.
Wist je dat?
Jaarlijks 94 studenten met de Opleiding tot leraar voortgezet onderwijs van de tweede graad in Nederlands beginnen?
Deze opleiding wordt gegeven in het Nederlands?
119 studenten deze opleiding gemiddeld met het cijfer 7,3 beoordelen?
Meer informatie?
Bekijk hier de StudieKeuze123 paginaOpleiding tot leraar voortgezet onderwijs van de tweede graad in Nederlands
Neem contact op
Toelatingsvoorwaarden
Wettelijke Vooropleidingseisen HAVO
Havo met profiel EM, CM, NG, NT.
Wettelijke Vooropleidingseisen VWO
Vwo met profiel EM, CM, NG, NT.
Wettelijke Vooropleidingseisen mbo
Direct toelaatbaar
Wettelijke Vooropleidingseisen HBO
Direct toelaatbaar
Studiekeuzecheck
Bindend studieadvies
Je moet binnen 12 periodes minimaal 48 punten hebben behaald.
Studentenoordelen
Studentenoordeel over | |||
---|---|---|---|
Inhoud van de opleiding |
|
||
Studiebegeleiding |
|
||
Docenten |
|
||
Stage en Opleiding |
|
||
Studiefaciliteiten |
|
||
Toetsing Beoordeling |
|
||
Informatievoorziening |
|
||
Sfeer op de opleiding |
|
||
Algemene vaardigheden |
|
||
Praktijkgericht onderzoek (HBO) |
|
||
Voorbereiding Beroepsloopbaan (op locatie / voltijd) |
|
||
Voorbereiding Beroepspraktijk (afstandsonderwijs / deeltijd / duaal) |
|
||
Studierooster |
|
||
Studielast |
|
||
Groepsgrootte |
|
||
Stage Ervaring |
|
||
Kwaliteitszorg |
|
||
Uitdagend onderwijs |
|
||
Internationalisering |
|
||
Sfeer in de faciliteit |
|
||
Facilieiten |
|
||
Onderwijsruimtes |
|
||
Werkplekken |
|
||
Beschikbaarheid werkplekken |
|
||
Bibliotheek / Mediatheek |
|
||
ICT faciliteiten |
|
||
Digitale Leeromgeving |
|
||
Informatie over beperking, aandoeningen,ziektes |
|
||
Voorlichting over beperkingen, aandoeningen en ziektes |
|
||
Opvang bij een beperking, aandoening of ziekte |
|
||
Digitale aanpassingen bij een beperking, aandoening of ziekte |
|
||
Geschiktheid locatie bij een beperking, aandoening of ziekte |
|
||
Aanpassingen lessen bij een beperking, aandoening of ziekte |
|
||
Aanpassingen toetsen bij een beperking, aandoening of ziekte |
|
||
Begrip docenten bij een beperking, aandoening of ziekte |
|
||
Kennis van zaken over beperking, aandoening of ziekte |
|
||
Begrip studenten bij een beperking, aandoening of ziekte |
|
||
Beleiding bij een beperking, aandoening of ziekte |
|
||