Opleiding tot leraar voortgezet onderwijs van de tweede graad in Aardrijkskunde
Opleiding tot leraar voortgezet onderwijs van de tweede graad in Aardrijkskunde bij Hogeschool Rotterdam
Waarom krijgen sommige gebieden de ene aardbeving na de andere te doorstaan? En wat zijn de gevolgen van ontbossing en erosie? Als leraar aardrijkskunde geef jij straks de antwoorden op deze vragen.
Je weet dan ook waarom de rijkdom zo ongelijk verdeeld is over het aardoppervlak. En wat het betekent om in een Afrikaans land of in een verenigd Europa te wonen. Of om je land te zien veranderen van een agrarisch in een toeristisch gebied. Hoe ontstaan vulkanen eigenlijk? Zomaar wat wereldvraagstukken die aan de orde komen tijdens je studie Aardrijkskunde. Bij de Lerarenopleiding Aardrijkskunde verdiep je je zowel in de sociale geografie als in de fysische geografie. En omdat je als toekomstig geograaf niet alle verschijnselen vanuit je studeerkamer kunt bestuderen, ga je geregeld op excursie. In Nederland, maar ook daarbuiten. De afgelopen jaren zijn we met studenten naar de Ardennen, IJsland, Texel en Ghana geweest.
Wist je dat?
Jaarlijks 54 studenten met de Opleiding tot leraar voortgezet onderwijs van de tweede graad in Aardrijkskunde beginnen?
Deze opleiding wordt gegeven in het Nederlands?
78 studenten deze opleiding gemiddeld met het cijfer 8,6 beoordelen?
Meer informatie?
Bekijk hier de StudieKeuze123 paginaOpleiding tot leraar voortgezet onderwijs van de tweede graad in Aardrijkskunde
Neem contact op
Toelatingsvoorwaarden
Wettelijke Vooropleidingseisen HAVO
Havo met profiel EM, CM, NG, NT.
Wettelijke Vooropleidingseisen VWO
Vwo met profiel EM, CM, NG, NT.
Wettelijke Vooropleidingseisen mbo
Direct toelaatbaar
Wettelijke Vooropleidingseisen HBO
Direct toelaatbaar
Studiekeuzecheck
Bindend studieadvies
Je moet binnen 12 periodes minimaal 48 punten hebben behaald.
Studentenoordelen
Studentenoordeel over | |||
---|---|---|---|
Inhoud van de opleiding |
|
||
Studiebegeleiding |
|
||
Docenten |
|
||
Stage en Opleiding |
|
||
Studiefaciliteiten |
|
||
Toetsing Beoordeling |
|
||
Informatievoorziening |
|
||
Sfeer op de opleiding |
|
||
Algemene vaardigheden |
|
||
Praktijkgericht onderzoek (HBO) |
|
||
Voorbereiding Beroepsloopbaan (op locatie / voltijd) |
|
||
Studierooster |
|
||
Studielast |
|
||
Groepsgrootte |
|
||
Stage Ervaring |
|
||
Kwaliteitszorg |
|
||
Uitdagend onderwijs |
|
||
Internationalisering |
|
||
Sfeer in de faciliteit |
|
||
Facilieiten |
|
||
Onderwijsruimtes |
|
||
Werkplekken |
|
||
Beschikbaarheid werkplekken |
|
||
Bibliotheek / Mediatheek |
|
||
ICT faciliteiten |
|
||
Digitale Leeromgeving |
|
||
Informatie over beperking, aandoeningen,ziektes |
|
||
Voorlichting over beperkingen, aandoeningen en ziektes |
|
||
Opvang bij een beperking, aandoening of ziekte |
|
||
Digitale aanpassingen bij een beperking, aandoening of ziekte |
|
||
Geschiktheid locatie bij een beperking, aandoening of ziekte |
|
||
Aanpassingen lessen bij een beperking, aandoening of ziekte |
|
||
Aanpassingen toetsen bij een beperking, aandoening of ziekte |
|
||
Begrip docenten bij een beperking, aandoening of ziekte |
|
||
Kennis van zaken over beperking, aandoening of ziekte |
|
||
Begrip studenten bij een beperking, aandoening of ziekte |
|
||
Beleiding bij een beperking, aandoening of ziekte |
|
||